Apartamenty Dom & House nagrodzone przez Expedia.com!

Częścią naszej codziennej działalności jest zarządzanie apartamentami na wynajem krótkoterminowy. Dziś z dumą dzielimy się informacją o nagrodzie, jaką otrzymaliśmy od portalu Expedia.com. To nagroda podsumowująca ilość rezerwacji noclegów w 2017 roku. Jako Dom & House Apartamenty zwyciężyliśmy w kategorii „Apartment Group”, w której pod uwagę brane były zarówno firmy zarządzające apartamentami, jak i same apartamenty. Obecnie Expedia.com obsługuje ponad 70 punktów sprzedaży w ponad 55 krajach na całym świecie. To największy na świecie usługodawca rezerwacji hotelowych, udostępniający miejsca w ponad 100 000 hotelach i apartamentach na prawie wszystkich kontynentach.

To pierwsza taka nagroda na naszym koncie. Cieszymy się, że prócz naszych apartamentów wyróżnianych przez serwis Booking.com (wyróżnienia wręczane za wysokie oceny gości), tym razem udało nam się zgarnąć statuetkę podsumowującą progres i wynik całoroczny. Tego typu wyróżnienia motywują nas do tego, aby do nadchodzącego sezonu przygotować się jeszcze lepiej!

Gdańsk popularnym kierunkiem turystycznym

Trend na odpoczynek nad polskim morzem ciągle rośnie. Szczególnie Gdańsk cieszył się w minionym roku sporym zainteresowaniem odwiedzających. W 2017 r. od czerwca do sierpnia przyjechało nad Motławę ponad 800 tys. osób, czyli blisko 70 tys. więcej niż w roku ubiegłym. Ten trend potwierdzają również liczby, z jakimi mamy do czynienia na co dzień: w ofercie Dom & House Apartamenty w ostatnich latach dość dynamicznie wzrasta zarówno liczba zarządzanych apartamentów, jak i liczba odwiedzających je gości. Na ten moment w  sezonie zimowym w Gdyni, Sopocie i części nadmorskiej Gdańska funkcjonuje 70 apartamentów, natomiast w Gdańsku na Starówce – 95. Łącznie w sezonie zimowym funkcjonuje w trybie krótkoterminowych 165 apartamentów. W sezonie letnim liczba ta oczywiście się zwiększa – w 2017 r. aż do 230 apartamentów. Również liczba gości  w minionym roku była rekordowa – z 19 500 (2016 r.) do 26 000 (2017 r.). To potwierdza rosnące zainteresowanie Trójmiastem jako jednym z najbardziej popularnych kierunków na turystycznej mapie Polski.

Ilość zarządzanych przez nas apartamentów oraz liczba obsłużonych gości w latach 2015, 2016, 2017

Kluczowa lokalizacja

Największym powodzeniem cieszą się oczywiście apartamenty zlokalizowane w najlepszych lokalizacjach w Trójmieście: Gdynia – Sea Towers, Sopot – okolice Monte Cassino (bliskość do morza), Gdańsk – okolice starówki. Również apartamenty posiadające usługi dodatkowe, takie jak basen, mini siłownia oraz sauna, są chętniej rezerwowane. Co ciekawe coraz więcej osób szuka jednak cichych, nowoczesnych dzielnic trójmiejskich. Do takich zaliczają się między innymi inwestycje: Nowe Orłowo w Gdyni, Neptun Park w Jelitkowie czy Nadmorski Dwór w Brzeźnie. Dzielnice nadmorskie oraz Sopot największą popularnością cieszą się oczywiście w sezonie. Gdańsk i Gdynia jest również popularna w sezonie zimowym.

Kto nas odwiedza?

Biorąc pod uwagę ostatnie sezony, widać pewną prawidłowość związaną z kierunkami, z których przyjeżdżają nasi goście. W Sopocie, Gdyni i w nadmorskich lokalizacjach są to zdecydowanie turyści z Polski – zwłaszcza w sezonie niskim. Goście zagraniczni – głównie z Norwegii, Szwecji i Anglii, przeważają natomiast w apartamentach zlokalizowanych w Gdańsku, zwłaszcza latem. Pobyty na 3 doby i więcej to przeważnie przyjazdy prywatne i takie u nas dominują. Pobyty jednodniowe to zazwyczaj podróże służbowe, których obsługujemy również dosyć sporo.

Kierunek na rozwój

To, co na pewno da się zauważyć w zmieniającej się ofercie apartamentów na wynajem krótkoterminowy to rosnący standard lokali i coraz dłuższa lista usług dodatkowych. I choć lokalizacja premium nadal jest kluczowa, goście coraz częściej zwracają uwagę na pozostałe atuty i wybierają oferty posiadające najwięcej korzyści. Solidność i dbałość o każdy detal to elementy „must” w odpowiedniej obsłudze klienta oraz gościa. Coraz ważniejsza jest jednak otwartość i nastawienie na rozwój – poszukiwanie nowych możliwości oraz poszerzanie oferty. Tę strategię wdrażamy z każdym nowym sezonem. Nagrody takie jak wyróżnienie od portalu Expedia.com są do tego dodatkową motywacją.